Każdy wyszukany typ modelu biznesowego został wybrany i powiązany z wieloma studiami przypadku zidentyfikowanych firm, które wdrożyły ten typ. Każdy przykład reprezentował jeden przypadek. W ramach pierwotnego projektu Business Model Zoo opracowano łącznie 106 studiów przypadków i wszystkie zostały wdrożone w nowym prototypie. Użytkownik mógł przejrzeć wszystkie przypadki powiązane z wybranym typem modelu biznesowego. Każde studium przypadku zostało opisane w formie tekstowej z nagłówkiem wprowadzającym firmę i dopasowanym do typu modelu oraz przeglądem firmy i jej działalności, historii i klientów. Przykładowy opis w prototypie studium przypadku Waze . W związku z tym prototyp zachęcał użytkowników do stosowania prostego rozumowania opartego na przypadkach – rozumowania na podstawie wcześniejszych doświadczeń, aby zrozumieć i rozwiązać nowe problemy w podobny sposób . Użytkownicy nie mogli jednak bezpośrednio wchodzić w interakcję z każdym opisem, więc prototyp zapewnił jedynie podstawowe zasoby, dzięki którym można było przeprowadzić rozumowanie na podstawie przypadków. Nie zaoferowano żadnego interaktywnego wsparcia. Niemniej jednak oczekiwano, że dostęp użytkowników do tych opisów pomoże im w generowaniu kreatywnych wyników co najmniej Pro-C i Little-c. Każdy przypadek może oferować jeden projekt rozwiązania Pro-C dla problemu związanego z modelowaniem biznesowym, a mniejsze elementy tego przypadku mogą ukierunkować myślenie w celu wygenerowania wyników Little-c, które inni mogą nie uznać za nowatorskie, ale mogą przyczynić się do przyszłych rozwiązań Pro-C. Z drugiej strony, aby za pomocą tych studiów przypadków wesprzeć bardziej ukierunkowane kreatywne myślenie, prototyp umożliwił także użytkownikom interakcję z nimi i odkrywanie możliwości, które można ocenić jako bardziej nowatorskie i przydatne. Po pierwsze, karuzela prezentowała trzy studia przypadków na interaktywnych kartach, dzięki czemu użytkownik mógł szybko przeglądać przypadki, przewijając do tyłu i do przodu oraz filtrując zaprezentowane studia przypadków . Z kolei każda interaktywna karta została podzielona na trzy części – nazwę i podsumowanie studium przypadku, opcję przeglądania pełnego opisu studium przypadku oraz interaktywne motywy generowane automatycznie przez prototyp dla każdego przypadku. Prototyp miał potencjał automatycznego generowania motywów interaktywnych dla każdego przypadku przy użyciu algorytmów wyodrębniania jednostek, chociaż w pierwszej wersji motywy były generowane ręcznie. Użytkownik może następnie kliknąć każdy motyw, aby go przesłuchać i uzyskać więcej informacji związanych bezpośrednio i pośrednio ze sprawą. Użytkownik wybrał przypadek Credit Karma i kliknął temat „scoring kredytowy”. W odpowiedzi prototyp przedstawił interaktywne wyskakujące okienko, automatycznie wypełniane linkami do dokumentów online znalezionych za pomocą Google i innych wyszukiwań internetowych, generowanych automatycznie na podstawie prostych, kreatywnych wyszukiwań treści online. Te wyskakujące okienka i łącza zostały zaprojektowane, aby zachęcić użytkowników do odkrywania wielu możliwości nowych pomysłów, zgodnie z definicją kreatywności odkrywczej Bodena, i generować kreatywne wyniki Pro-C, Mini-C i Little-c. Zapytania generowane automatycznie przez prototyp działały jak reguły prowadzące użytkowników do odkrywania większej liczby pomysłów w przestrzeniach.