Aby zbadać mechanizm, za pomocą którego systemy sztucznej inteligencji, używane jako dostawcy bodźców, mogą sprzyjać generowaniu pomysłów, przeprowadziliśmy dwa badania eksperymentalne. Celem było sprawdzenie, czy wykorzystanie pomysłów na nowe przedsięwzięcia generowanych przez sztuczną inteligencję może mieć bezpośredni pozytywny wpływ na elastyczność poznawczą uczestników i czy ta zwiększona elastyczność poznawcza z kolei wpływa na przeciętną kreatywność i produktywność twórczą (liczba kreatywnych pomysłów) . Średnia kreatywność odnosi się do średniego poziomu użyteczności i nowatorstwa generowanych pomysłów . Nowy pomysł na przedsięwzięcie jest „użyteczny”, jeśli jego wdrożenie może stworzyć wartość dla klientów i jeśli osoba wdrażająca może uchwycić wartość. Pomysł jest nowatorski, jeśli różni się od innych pomysłów, które przedsiębiorcy wymyślili w przeszłości. Liczba pomysłów kreatywnych