Oczekuje się, że sztuczna inteligencja zmieni działania na świecie w historii ludzkości . Wpłynie to na przyszłość praktycznie każdego człowieka i każdej branży. Algorytmy AI są używane od prawie 60 lat ; na wczesnych etapach algorytmy po prostu „powtarzają” . Postępy te rozwijały się z biegiem czasu, a dziś algorytmy „uczę się, jak się uczyć” można wykorzystać do stworzenia inteligentniejszych maszyn, które uczą się same. Algorytmy nowej generacji „wnoszę wkład, wymieniam się” mogą sprawić, że rozproszona sztuczna inteligencja stanie się rzeczywistością, chociaż te już istnieją w najbardziej zaawansowanych laboratoriach badawczych. W przeszłości gromadzenie danych i ich analiza znacznie się zwiększyły, głównie dzięki dobrej łączności, urządzeń i czujników opartych na IoT oraz większej szybkości przetwarzania danych. Niektóre sektory dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sztuczną inteligencją, podczas gdy inne zostały już dobrze przetestowane. Jednak oba sektory mają przed sobą długą drogę, niezależnie od wpływu sztucznej inteligencji na nasze życie . Główne branże przyjęły już nowoczesną sztuczną inteligencję lub „wąską sztuczną inteligencję”, która wykorzystuje modele wyszkolonych danych i stosuje ML lub DL. Główni gracze na rynku sztucznej inteligencji to Atomwise, Inc.; wykres życia; Sense.ly, Inc.; Zebra Medical Vision, Inc.; Baidu, Inc.; H2O AI; IBM Watson Zdrowie; NVIDIA; Enlitic, Inc.; Google Inc.; Korporacja intelektualna; i Microsoft Corporation (Johnson, 2020). Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe nowej generacji muszą być inteligentne, samouczące się i adaptacyjne. Adopcja big data i AI w przedsiębiorstwach pozostaje dużym wyzwaniem, ponieważ brak odpowiedniej jakości danych wpływa na wyniki AI. Pomyślnie opracowane aplikacje AI mogą nie zostać pomyślnie wdrożone z powodu braku danych. Konieczna jest zatem kolejna faza innowacji, aby połączyć gromadzone dane w chmurze z możliwościami sztucznej inteligencji w celu stworzenia nowych możliwości biznesowych. Sztuczna inteligencja jest głównym motorem powstających technologii, takich jak duże zbiory danych, robotyka i internet rzeczy, i będzie nadal działać jako innowator technologiczny w przyszłości. Niektóre przyszłe obszary obejmują, jak podano poniżej:
Transport: Czujniki na pojazdach i drogach mogą stale przesyłać dane o ruchu drogowym, które można wykorzystać do przewidywania problemów, a następnie optymalizacji przepływu ruchu. Autonomiczne samochody wkrótce staną się rzeczywistością, chociaż ich udoskonalenie może zająć dekadę lub dłużej.
Produkcja: Roboty napędzane sztuczną inteligencją mogą być wykorzystywane do wykonywania zadań, takich jak montaż i układanie w stosy.
Opieka zdrowotna: w opiece zdrowotnej choroby można dokładnie diagnozować, a opracowywanie leków jest usprawnione. Wirtualni asystenci mogą monitorować pacjentów jak pielęgniarka. Segment opieki zdrowotnej odniósł korzyści dzięki sztucznej inteligencji, takie jak chirurgia wspomagana robotem, redukcja dawki, badania kliniczne, zarządzanie przepływem pracy w szpitalu, wstępna diagnoza i automatyczna diagnostyka obrazowa (Grand View Research, Inc, 2020b). Sztuczną inteligencję można wykorzystać do zmniejszenia obciążenia klinicystów i zapewnienia personelowi paramedycznemu skutecznego narzędzia do wykonywania swoich zadań w lepszy sposób. Na przykład głosowe kontrolery objawów z obsługą AI mogą lepiej uzyskać dostęp do sytuacji i pomóc pacjentom udać się na oddział ratunkowy w celu uzyskania natychmiastowego leczenia. Oczekuje się, że sztuczna inteligencja przyczyni się do zaspokojenia około 20% zapotrzebowania na opiekę zdrowotną.
Edukacja: Cały podręcznik można zdigitalizować za pomocą sztucznej inteligencji. Wirtualni korepetytorzy mogą pomagać studentom. Analiza twarzy może ocenić emocje uczniów, niezależnie od tego, czy biorą udział w wykładzie, czy nie, a zatem nauczyciel AI może dostosować sprawę do indywidualnych potrzeb.
Media: Dziennikarstwo korzysta z AI. Na przykład Bloomberg używa technologii Cyborg do analizowania złożonych raportów finansowych.
Obsługa klienta: sztuczna inteligencja pomaga w świadczeniu usług dla klientów: na przykład Google pracuje nad asystentem opartym na sztucznej inteligencji, który może dzwonić jak człowiek, aby umówić się na wizytę, powiedzmy, do dentysty. Ponadto system może również rozumieć kontekst i niuanse.
Kognitywne zarządzanie siecią stanowi jedną z najważniejszych pojawiających się możliwości infrastruktury sieciowej. Oczekuje się, że sztuczna inteligencja w połączeniu z sieciami definiowanymi programowo (SDN) i zaawansowaną analizą zapewni autonomiczne i inteligentne działanie sieci. Można uzyskać duże korzyści ekonomiczne i społeczne, ponieważ sieci mogą osiągnąć nowy poziom samoświadomości, samokonfiguracji, samooptymalizacji, samoleczenia i samoobrony. Przyniesie to ogromne korzyści istniejącym sieciom, systemom IoT i sieciom 5G. Ponad 50% organizacji będzie wykorzystywać technologię sztucznej inteligencji do tworzenia sieci, a rynek ma osiągnąć wartość 5,8 mld USD do 2023 r., przy czym branże opieki zdrowotnej, produkcji i handlu detalicznego będą przynosić największe dochody . Dostępnych jest kilka nowych programów zapewniających bezpieczeństwo sieci. W większości przypadków, po znalezieniu luki w zabezpieczeniach, szybko rozwijany jest moduł przeciwdziałający jej. Hakerzy mogą z łatwością przeprowadzić inżynierię wsteczną modułu. Konieczne jest zatem opracowanie programów, które automatycznie wykrywają nowe ataki złośliwego oprogramowania na określone cele, pojedynczy komputer lub sieci. Powinna istnieć elastyczność zmiany parametrów wejściowych programów, aby działały nawet w nowych środowiskach. Najnowsze osiągnięcia w technikach sztucznej inteligencji skutkują dalszym opracowywaniem zakresu zastosowań dla sztucznej inteligencji. Oczekuje się, że do 2026 r. maszyny będą mogły pisać eseje; do 2027 r. będą działać autonomiczne ciężarówki; do 2031 r. sztuczna inteligencja wyprzedzi sektor detaliczny; do 2049 r. sztuczna inteligencja może być kolejnym Stephenem Kingiem, a do 2053 r. następnym Charliem Teo. Oczekuje się, że do 2065 roku wszystkie ludzkie prace zostaną zautomatyzowane, a sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje modyfikację naszych genomów (Thomas, 2020). Naukowcy byliby w stanie edytować ludzkie DNA za pomocą korzystnych genów, w taki sam sposób, w jaki redaktor poprawia rękopis, zastępując słabsze fragmenty mocnymi . Do 2065 roku ludzie będą bliscy uwolnienia się od biologii, która ich stworzyła.