Prawie wszystko, co nowe i ekscytujące, generuje pewien stopień szumu i to samo dotyczy sztucznej inteligencji. W najczęstszej definicji szum odnosi się do przesady korzyści i możliwości czegoś i zwykle jest związany z działaniami marketingowymi i promocyjnymi. Jest to najprawdopodobniej spowodowane ekspansją technologii AI w różnych branżach i aplikacjach, a także faktem, że narzędzia te zyskują coraz większą uwagę w mediach. Z powodu ogromnego wzrostu wyszukiwań tych słów kluczowych w Internecie niektóre firmy promują fałszywe informacje dotyczące sztucznej inteligencji, aby uzyskać więcej wyświetleń swoich reklam. Każdy nowy startup technologiczny lub produkt może z łatwością twierdzić, że jest “oparty na sztucznej inteligencji”, bez względu na to, czy jest to prawda, czy nie, po prostu w celu zwiększenia liczby osób, które mogą zobaczyć lub kliknąć posty marketingowe. W poście na stronie internetowej Quora dr Zeeshan Zia poczynił kilka wnikliwych spostrzeżeń dotyczących praktyki hipingowania technologii AI. Na przykład, według Zii, podczas gdy AI zwykle nie jest przesadzone w dyskusjach między naukowcami akademickimi, tego samo nie można powiedzieć o wielu przedsięwzięciach komercyjnych związanych z AI. Z tego powodu zawsze warto sprawdzić źródła wszelkich roszczeń dotyczących narzędzi AI i ich możliwości.