Chociaż istnieje wiele przykładów sztucznej inteligencji aby pomóc firmom z branży usługowej i hotelarskiej, Henn na Hotel w Japonii jest klasą samą w sobie. Ten niezwykły hotel, założony przez Hideo Sawadę, jest pierwszym na świecie prowadzonym przez “personel”, który składa się prawie w całości z robotów. Głównym celem tego innowacyjnego eksperymentu było ustalenie, czy prowadzenie hotelu prawie wyłącznie za pomocą robotów zmaksymalizuje jego ogólną wydajność i obsługę. Początkowe wyniki były pozytywne, a Henn na już się rozwija, replikując ten hotel w innych lokalizacjach, aby ostatecznie otworzyć podobne hotele w Japonii i na całym świecie. Oto kilka przykładów wykorzystania robotów przez Henn na Hotel:
• Recepcjoniści: robotowi recepcjoniści wyglądają prawie jak ludzie i potrafią mówić po angielsku, japońsku i koreańsku.
• Bellhops: Ci robotyczni asystenci mogą dostarczyć bagaż bezpośrednio do pokoju. Ponadto hotel jest bezkluczykowy, a pokoje są otwierane w oparciu o technologię rozpoznawania twarzy.
• Concierge: Ten aktywowany głosem robot Concierge działa w pokoju hotelowym, aby włączać i wyłączać urządzenia oraz dostarczać informacji o pogodzie i innych, a wszystko to za pomocą kilku prostych poleceń ustnych.
Istnieje wiele innych robotów wykorzystywanych w Henn na, w tym jeden, który jest dostępny do ochrony Twojego bagażu. W sumie Henn na ma około 140 robotów, a także 7 pracowników personelu do spraw nadzoru i kontroli jakości. Dzięki zespołowi robotów, głównie robotów, zarząd tego hotelu nie musi martwić się wynagrodzeniem za godziny nadliczbowe, urlopami, premiami lub innymi tradycyjnymi problemami związanymi z personelem. Henn na Hotel jest kluczowym przykładem tego, w jaki sposób przemysłowi usługowemu pomoże technologia robotyczna, chociaż ten hotel może być dla niektórych zbyt ekstremalny; wielu turystów woli mieć poczucie więzi międzyludzkich podczas pobytu w hotelu. Najprawdopodobniej idealna kombinacja dla firm z branży hotelarsko-gastronomicznej będzie polegać na oferowaniu mieszanki tradycyjnych kontaktów międzyludzkich z robotami-asystentami. W przyszłości prawdopodobnie będzie coraz więcej firm z branży usługowej i hotelarskiej wprowadzających roboty wspomagające współpracujące z tradycyjnymi pracownikami ludzkimi. W takim przypadku ich celem powinno być nadal zapewnianie wysokiej jakości usług i oferowanie doskonałej obsługi klienta.