Cloud Computing
SaaS: oprogramowanie jako usługa. Ta aplikacja samoobsługowa oparta jest na infrastrukturze chmurowej.
SAML: Standardowa struktura wymiany informacji o uwierzytelnianiu i autoryzacji (czyli poświadczeniach) w formacie XML o nazwie asercje
Sarbanes-Oxley: Ustawa o reformie rachunkowości spółek publicznych i ochronie inwestorów z 2002 r., Amerykańskie prawo podnoszące standardy dla wszystkich dyrektorów spółek publicznych w Stanach Zjednoczonych, skutkujące istotnymi nowymi wymaganiami dotyczącymi korporacyjnych systemów informatycznych.
skalowalność: w odniesieniu do sprzętu możliwość przejścia od małej do dużej mocy obliczeniowej przy tej samej architekturze. W odniesieniu do produktów programowych, takich jak bazy danych, odnosi się do spójności wydajności na jednostkę mocy wraz ze wzrostem zasobów sprzętowych.
skryptowy język: komputerowy język programowania, który jest interpretowany i ma dostęp do wszystkich lub większości funkcji systemu operacyjnego. Typowe przykłady to Perl, Python, Ruby i JavaScript. Często łatwiej jest programować w języku skryptowym, ale powstałe programy działają na ogół wolniej niż programy utworzone w językach kompilowanych, takich jak C i C ++.
secure Web hosting (bezpieczny hosting): To środowisko hostingowe jest bezpieczne dzięki zastosowaniu certyfikatów Secure Socket Layer (SSL) i HTTPS. semantyka: w programowaniu komputerowym znaczenie danych w przeciwieństwie do reguł formatowania (składnia).
serwerów tablica: jest to zbiór typów pojedynczych serwerów, który jest zwykle używany do skalowania w poziomie. Zazwyczaj większość chmur prywatnych i publicznych jest budowana jako macierze serwerowe i zarządzana za pomocą oprogramowania do wirtualizacji.
serwerów farma: Obiekt pełen serwerów komputerowych, często potrzebny do prowadzenia dużych witryn internetowych.
service (usługa): celowe działanie realizowane na rzecz znanego celu. Usługi często składają się z grupy usług składowych, z których niektóre mogą również zawierać usługi składowe. Usługi zawsze coś przekształcają i uzupełniają, dostarczając dane wyjściowe.
service catalog (katalog usług): katalog usług IT świadczonych w całym przedsiębiorstwie, w tym informacje takie jak opis usługi, prawa dostępu i własność.
Service Desk: Pojedynczy punkt kontaktowy dla użytkowników i klientów IT, którzy mogą zgłaszać wszelkie problemy związane z usługą IT (lub, w niektórych przypadkach, z obsługą klienta IT).
service level agreement (umowa o gwarantowanym poziomie usług): SLA. Dokument odzwierciedlający zrozumienie między użytkownikiem usługi a usługodawcą co do jakości i terminowości.
service management: (zarządzanie usługami): monitorowanie i optymalizacja usługi w celu zapewnienia, że spełnia ona krytyczne wyniki, które cenią sobie klienci i interesariusze.
serwlet: program działający na serwerze WWW w odpowiedzi na działanie podjęte przez użytkownika za pośrednictwem przeglądarki.
silos: w IT: aplikacja z jednym wąskim celem, takim jak zarządzanie zasobami ludzkimi lub kontrola zapasów, bez zamiaru lub przygotowania do użycia przez innych.
srebrna kula: proponowane rozwiązanie, które wydaje się zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe i zwykle nim jest.
Simple Storage Service: S3. Ta rozproszona usługa magazynowania od Amazon stanowi część AWS. Amazon zapewnia możliwość odczytu, zapisu i usuwania obiektów (danych) o wielkości do 5 gigabajtów. To nie jest funkcja bazy danych – tylko miejsce do przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików.
Six Sigma: Termin statystyczny oznaczający sześć standardowych odchyleń od normy. Również nazwa programu poprawy jakości, którego celem jest zmniejszenie liczby błędów do jednego na milion.
SMTP: Simple Mail Transfer Protocol. Podstawowa metoda używana do przesyłania wiadomości e-mail przez Internet.
SOA: architektura zorientowana na usługi. Podejście do budowania aplikacji, które wdraża procesy biznesowe lub usługi przy użyciu zestawu luźno połączonych komponentów czarnej skrzynki zorganizowanych w celu zapewnienia ściśle określonego poziomu usług.
SQL: Structured Query Language. Najpopularniejszy język komputerowy do uzyskiwania dostępu do baz danych i manipulowania nimi.
SSL: Secure Sockets Layer. Popularna metoda nawiązywania bezpiecznych połączeń przez Internet, po raz pierwszy wprowadzona przez Netscape.
standardy: Podstawowy zestaw wspólnych, powtarzalnych najlepszych praktyk i protokołów, które zostały uzgodnione przez grupę biznesową lub branżową. Zazwyczaj dostawcy, branżowe grupy użytkowników i użytkownicy końcowi współpracują w celu opracowania standardów opartych na szerokiej wiedzy specjalistycznej dużej liczby interesariuszy. Organizacje mogą wykorzystać te standardy jako wspólną podstawę i wprowadzać innowacje na ich podstawie.
subroutine (podprogram): fragment kodu komputerowego, który może być łatwo używany (wywoływany) przez wiele innych programów, o ile znajdują się na tym samym komputerze i (zwykle) są napisane w tym samym języku programowania.